Kim jest e-commerce copywriter?

E-commerce copywriter

Sklepów internetowych jest w Polsce coraz więcej, a branża e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie. To dlatego sprzedawcy wciąż szukają coraz bardziej profesjonalnych rozwiązań dla swoich biznesów. Nieustannie udoskonala się takie kwestie jak bezpieczeństwo i wygoda użytkowników, a także wygląd sklepu internetowego. Ambitni i świadomi sprzedawcy nie zapominają także o ciekawej treści, która zachęca potencjalnego klienta do dokonania zakupów. Osobą zajmującą się tworzeniem atrakcyjnego contentu dla sklepu internetowego jest e-commerce copywriter.

E-commerce copywriter – czy warto korzystać z jego usług?

Treści są fundamentem każdego sklepu internetowego. To właśnie one zachęcają potencjalnych klientów do zakupów oraz zwiększają widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że tworzeniem tekstów na potrzeby e-sklepów powinien zajmować się profesjonalny e-commerce copywriter. Pisałam na ten temat już wcześniej. Gorąco zachęcam do zapoznania się z tym tekstem, gdyż z pewnością przekona on Was do zasadności korzystania z usług doświadczonego copywritera.

E-commerce copywriting jest kluczowy dla konwersji i sprzedaży

Podczas zakupów klient przykłada dużą uwagę do wielu czynników, a cena stanowi tylko jeden z nich. Równie ważne jest pobudzenie wyobraźni odwiedzającego oraz stworzenie potrzeby. Bez tego niezwykle trudno będzie nakłonić go do dokonania transakcji. E-commerce copywriter sprawdza się w tym przypadku idealnie – nie tylko prezentuje zalety produktu, okraszając opis przemyślanymi i sugestywnymi treściami, ale także przedstawia korzyści, jakie płyną dla potencjalnego klienta z zakupu. Zatrzymuje też uwagę odbiorcy na jakiś czas, zwiększając szansę na to, że pozostanie w sklepie na dłużej. Ponadto e-commerce copywriting wyróżnia stronę wśród konkurencji dzięki unikalnym i profesjonalnym treściom. E-commerce copywriter zna i stosuje w przemyślany sposób rozmaite techniki marketingowe, by zwiększyć sprzedaż. Niezależnie od tego, który sklep wybierze klient i czy wygrasz Ty, czy Twoja konkurencja, dobrze skonstruowane treści stanowią podstawową broń w walce o kupującego.

E-commerce copywriting wpływa na pozycjonowanie

Wraz z rozwojem branży e-commerce rosną też inwestycje w działania związane z SEO, które pomagają zwiększyć widoczność sklepu, a tym samym wpłynąć korzystnie na ruch organiczny. Od dużej ilości unikalnych treści zależy pozycja sklepu w wynikach wyszukiwarek internetowych. E-commerce copywriter potrafiący tworzyć teksty zgodne z zasadami SEO i stosujący odpowiednie frazy kluczowe zwiększa szansę na to, że klient odnajdzie Twój sklep w gąszczu innych stron internetowych. Jednym słowem – unikalne opisy produktów, opisy kategorii oraz artykuły blogowe kreują większy ruch na stronie. Dlatego e-commerce copywriting jest jedną z najistotniejszych kwestii dla każdego sprzedawcy prowadzącego sklep internetowy.

Jak wybrać najlepszego e-commerce copywritera?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko sprowadza się do Twoich potrzeb, dlatego musisz je dokładnie sprecyzować. Prowadzisz sklep internetowy i najlepiej wiesz, co jest dla Ciebie priorytetem – cena, jakość, a może czas realizacji? Postaram się trochę ułatwić Ci to zadanie:

  1. Cena: Pamiętaj, że sklep internetowy wymaga dużej ilości treści w postaci opisów produktów, opisów kategorii oraz artykułów blogowych. Bez tego nie będzie dobrze funkcjonował w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego najrozsądniej wybrać takiego e-commerce copywritera, który posiada elastyczny cennik i jest skłonny do negocjacji w przypadku większych zamówień. Współpracowałam z wieloma sklepami internetowymi i doświadczenie nauczyło mnie, że cena za 1000 znaków ze spacjami (zzs) uzależniona jest od bardzo wielu czynników. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą ze mną, zapoznaj się z moim cennikiem. Pamiętaj, że do każdego zlecenia podchodzę indywidualnie i ostateczną wycenę przedstawię Ci po poznaniu szczegółów Twojego zamówienia.
  2. Jakość: Teksty dla sklepów internetowych powinny być atrakcyjne, kreatywne i zachęcające do zakupu. Bardzo ważne jest również to, by e-commerce copywriter rozumiał, znał i umiał stosować zasady SEO. Zadbaj o to, by zatrudnić copywritera posiadającego odpowiednie doświadczenie, który wie, jak wpływać na decyzje klientów za pomocą odpowiednich treści i jest w stanie tworzyć teksty przyjazne dla wyszukiwarek internetowych.
  3. Czas realizacji: Prowadzisz biznes, dlatego czas to dla Ciebie pieniądz. Nie zapominaj jednak, że e-commerce copywriting nieraz wymaga przeprowadzenia researchu, poznania tematu zlecenia, wgłębienia się w obcą do tej pory branżę, a następnie stworzenia tekstów. Oczywiste jest jednak, że zbyt długi czas oczekiwania odwleka efekty, na które możesz liczyć dzięki profesjonalnym treściom. Upewnij się, że copywriter, z którym chcesz podjąć współpracę, posiada wystarczające moce przerobowe, aby na czas zrealizować Twoje zlecenie. Dobrą praktyką jest zapytanie o tę kwestię już na początku współpracy, żeby potem żadna ze stron nie czuła się oszukana.

E-commerce copywriter – specjalista od sprzedaży przy pomocy słowa

E-commerce copywriter to twórca treści, który wyspecjalizował się w tekstach przeznaczonych dla sklepów internetowych. Na rynku wciąż rośnie popyt na tego typu copywriterów. Potrafią oni oddziaływać na odbiorców, zachęcić do zakupów i poprawić pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, dlatego są niezbędni dla prawidłowego funkcjonowania całego e-sklepu. Nie zanosi się na to, by w najbliższej przyszłości cokolwiek miało się zmienić. Atrakcyjne treści są ważne, zyskowne i potrzebne jak nigdy dotąd. Dlatego nie zastanawiaj się dłużej i już dziś skorzystaj z usług profesjonalnego e-commerce copywritera.