Idealna karta produktu w sklepie internetowym

karty roduktów

Idealna karta produktu w sklepie internetowym ma za zadanie zaprezentować odwiedzającym przedmiot, który oferujesz. Jej wygląd, treść oraz optymalizacja pod kątem SEO pomogą Ci zwiększyć sprzedaż, konwersję oraz ułatwią dotarcie do nowych klientów. Dowiedz się, jak powinna wyglądać idealna karta produktu w sklepie internetowym.

Dlaczego dobrze zaprojektowana karta produktu ma znaczenie?

Aby zrozumieć znaczenie karty produktowej, należy przyjrzeć się specyfice zakupów online. Warto pamiętać, że pomimo rozwijającej się technologii i innowacjom w e-commerce, zakupy w sieci mają swoją unikalną charakterystykę. Kluczowym aspektem jest brak możliwości fizycznego kontaktu z produktem przed zakupem. Klienci nie mogą dotknąć ani dokładnie obejrzeć oferowanego przedmiotu, dlatego główne źródło informacji stanowi karta produktu w sklepie internetowym. Jeśli ta karta nie dostarcza wszystkich potrzebnych danych, istnieje ryzyko, że klient zdecyduje się na konkurencyjny produkt lub zrezygnuje z zakupu, co oznacza utratę potencjalnych zysków oraz nabywcy, który prawdopodobnie nie powróci na naszą stronę.

Nie należy liczyć na to, że klient zada sobie trud, by zapytać o brakujące informacje sprzedawcy. Dużo lepiej jest uprzedzić jego wątpliwości i zawrzeć wszystkie dane w karcie produktu. Rzetelnie stworzona karta produktu to również korzyści z punktu widzenia widoczności sklepu w sieci, ponieważ wysokiej jakości treści są cenione zarówno przez użytkowników, jak i algorytmy wyszukiwarek, co może znacząco zwiększyć ruch na stronie i szanse na konwersję.

Jak powinna wyglądać idealna karta produktu w sklepie internetowym?

Idealna karta produktu w sklepie internetowym powinna być przede wszystkim przejrzysta i czytelna. Liczy się bowiem nie tylko jej zawartość, ale także estetyka. Zwróć uwagę na dobór kolorów, odpowiednią wielkość czcionek i interlinii oraz tło, które nie może zlewać się z literami. Podczas tworzenia karty produktu warto pamiętać o kilku ważnych jej elementach. Są to:

Nazwa produktu

Nazwa produktu to inaczej nagłówek H1, bez którego karta produktu w sklepie internetowym nie istnieje. Mimo, że jest to teoretycznie oczywiste, sprzedawcy czasem pomijają fakt, że klient musi mieć pełną świadomość treści, którą właśnie przegląda. Nazwa produktu powinna być jak najbardziej precyzyjna. Najlepiej, by uwzględniała nazwę modelu oraz kluczowe parametry, takie jak na przykład kolor czy rozmiar, które wyróżniają dany przedmiot.

Pamiętaj, że odpowiednio skonstruowany nagłówek H1 ma wpływ na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek i może przyczynić się do wzrostu liczby odwiedzin. Im bardziej precyzyjna nazwa, tym większa możliwość przyciągnięcia do sklepu klientów, którzy rzeczywiście są zainteresowani zakupem konkretnego produktu.

Metadane

Metadane to title i description, czyli dwa pola pojawiające się obok linku w wynikach wyszukiwania. To od nich zależy, czy klient zdecyduje się odwiedzić Twój sklep. Przy tworzeniu metadanych trzeba trzymać się kilku wytycznych:

  • title powinien mieścić się w 55-70 znakach ze spacjami,
  • description może mieć objętość dwóch linijek, czyli około 155-170 znaków ze spacjami.

W title powinny się znaleźć: nazwa produktu, marka (jeżeli sprzedajesz produkty różnych producentów) oraz parametry, które mogą mieć największe znaczenie dla kupujących (np. kolor, waga, wielkość itp.). W description warto opisać korzyści płynące z użytkowania produktu oraz jego najważniejsze cechy.

Ważna informacja – każdy produkt w Twoim sklepie powinien mieć unikatowe metadane. Zapomnij o duplikowaniu treści, czy to z innych stron, czy ze swojej własnej.

Jako copywriter korzystam z narzędzi, które pozwalają mi sprawdzić, czy przygotowane metadane spełniają niezbędne warunki. Skontaktuj się ze mną już dziś jeśli szukasz wsparcia profesjonalisty. Karta produktu w sklepie internetowym to nie tylko to, co widać. To także działania na zapleczu sklepu, które są równie istotne, co prezentowane treści.

Zdjęcia idealnie prezentujące produkt

Karta produktu w sklepie internetowym pozbawiona zdjęcia działa zniechęcająco i może sprawić, że użytkownik opuści stronę zanim zapozna się ze specyfikacją przedmiotu. Zdjęcie musi jak najdokładniej zaprezentować produkt, gdyż klient nie może wziąć go przed zakupem do ręki. Idealne fotografie, jakie powinny się znaleźć na karcie produktu, to zarówno te ukazujące przedmiot w całości, jak i pokazujące detale. Oprócz typowych zdjęć produktowych przedstawianych na białym tle, warto także zdecydować się na zdjęcia kontekstowe. Jeśli sprzedajesz odzież, zadbaj również o fotografie z modelami.

Opisy produktów i ich parametry

Karta produktu w sklepie internetowym musi być wypełniona unikatową treścią. Bardzo często klienci popełniają błąd korzystając z opisów dostarczanych przez producentów. Nie wolno tego robić! Google oznacza takie treści jako duplikat i w najlepszym przypadku ich nie indeksuje. W najgorszym – może nałożyć na witrynę filtr, która spowoduje, że w ogóle nie będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o duplicate content, zapoznaj się z moim artykułem na ten temat

Opis musi być więc w pełni unikatowy, zawierać najistotniejsze cechy produktu, korzyści wynikające z jego stosowania oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z przedmiotem. Tekst powinien zostać odpowiednio sformatowany, posiadać nagłówki, pogrubienia oraz czytelny font. Więcej na temat tego, jaką wartość mają dla sklepu skuteczne opisy produktów, znajdziesz w innym moim artykule

Pamiętaj, żeby do każdego opisu produktu dodać parametry, czyli tzw. specyfikację. Nie popełniaj częstego błędu polegającego na ograniczeniu się w opisie wyłącznie do wypunktowywania cech produktu.

Cena

To jest kolejny aspekt, który może wydawać się oczywisty, ale nadal warto mu poświęcić uwagę. Każda karta produktu w sklepie internetowym powinna posiadać wyraźnie zaprezentowaną cenę w walucie obowiązującej w danym regionie. Jeśli kierujesz swoją ofertę do klientów indywidualnych, cena powinna być podawana jako cena brutto. Unikanie konieczności przeliczania waluty lub dodawania podatku jest kluczowe, jeśli chcesz zapobiec potencjalnym nieporozumieniom. Istnieją dwie istotne kwestie do zapamiętania. Po pierwsze, cena jest jednym z głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe klientów. Po drugie, nikt nie lubi być zaskakiwany wyższą sumą przy kasie. Warto również dbać o to, aby cena na stronie produktu zawsze była aktualna. W przypadku promocji dobrym rozwiązaniem może być wykreślenie regularnej ceny i wyraźne podanie obowiązującej obok niej.

Call to action

Kiedy klient zapoznał się już z produktem i gotów jest podjąć decyzję o zakupie, należy ułatwić mu ten proces. Kluczowy element na stronie produktu to widoczny, wyraźny i duży przycisk, który umożliwia dodanie przedmiotu do koszyka. Ten przycisk powinien być umieszczony powyżej obszaru przewijania strony. Najlepiej sprawdzają się krótkie wyrażenia w trybie rozkazującym, takie jak “Kup teraz”, “Dodaj do koszyka” lub “Złóż zamówienie”. Przyciski te zazwyczaj umiejscowione są po prawej stronie karty produktu i nie jest zalecane eksperymentowanie z ich lokalizacją, ponieważ klienci mogą być zdezorientowani, jeśli nie znajdą buttonów tam, gdzie się spodziewają.

Co jeszcze powinna zawierać karta produktu?

Idealna karta produktu w sklepie internetowym wymaga od nas sporo pracy i przygotowania. Znamy już jej najważniejsze elementy. Co jeszcze możemy dodać?

  • informację o liczbie dostępnych egzemplarzy,
  • informację o liczbie osób, które w danym momencie oglądają produkt,
  • czasie, w którym obowiązuje promocyjna cena,
  • informację, ile sztuk produktu pozostało w magazynie,
  • video pozwalające lepiej zapoznać się z produktem,
  • produkty rekomendowane, co wpisuje się w bardzo ważny trend w e-commerce dotyczący personalizacji,
  • recenzje użytkowników.

Wiesz już, jak powinna wyglądać idealna karta produktu w sklepie internetowym. Jak sam widzisz, jej przygotowanie nie jest łatwe i wymaga naprawdę dużo czasu, wiedzy oraz doświadczenia. Jeśli masz wątpliwości odnośnie tego, jak stworzyć kartę produktu, skontaktuj się ze mną, chętnie pomogę.