Opisy kategorii

Opisy kategorii w sklepie internetowym przyczyniają się do zwiększenia widoczności Twojej strony w sieci. Stanowią one dodatkową treść, w której można przemycić słowa kluczowe oraz dodać nagłówki, a wszystko to po to, by sklep został zaindeksowany jak najlepiej.

opisy kategorii

Opisy kategorii w sklepie internetowym - teksty ważne dla klienta oraz SEO

Przez lata wielu właścicieli sklepów internetowych nie doceniało potencjału opisów kategorii. Na szczęście wszystko się zmieniło i otrzymuję wciąż rosnącą liczbę zamówień na tego typu teksty. Opisy kategorii w sklepie internetowym stanowią dodatkową treść, która nie tylko pozwala wyróżnić się wśród konkurencji, ale także pełni ważną rolę z punktu widzenia SEO oraz pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach internetowych.

Jeśli pragniesz rozbudować treści w Twoim sklepie o opisy kategorii, skontaktuj się ze mną już dziś.

Czy opisy kategorii w sklepie internetowym są naprawdę tak ważne?

Opisy kategorii pełnią niezwykle ważną rolę w sklepie internetowym. To od nich roboty Google rozpoczynają swoją wędrówkę po witrynie, próbując zaindeksować podstrony do konkretnych słów kluczowych. Stanowią serce sklepu internetowego, dlatego powinny być pisane przez doświadczonego copywritera rozumiejącego ich znaczenie dla funkcjonowania e-biznesu. Teksty te pełnią kilka funkcji:

kategorie 2

Funkcja organizacyjna

Pomagają w uporządkowaniu produktów w sklepie, dzieląc asortyment na logiczne grupy i kategorie. Ułatwiają klientom nawigację po sklepie.

kategorie 1

Funkcja informacyjna

Dostarczają ogólnych informacji o rodzaju produktów obecnych w tej kategorii. To pomaga klientom sprawnie i szybko dowiedzieć się, co mogą znaleźć w danej sekcji sklepu.

kategorie 4

Funkcja SEO

Biorą udział w optymalizacji SEO. Zawierają odpowiednie słowa kluczowe i frazy, które pomagają w dobrym pozycjonowaniu stron kategorii w wynikach wyszukiwania.

kategorie 3

Funkcja przekierowania

Mogą zawierać linki do konkretnych produktów lub podkategorii, co ułatwia przejście do interesującego asortymentu bez przeglądania całego sklepu. 

Opisy kategorii - co biorę pod uwagę podczas ich tworzenia?

Podczas tworzenia tego typu tekstów, staram się przede wszystkim wykorzystać fakt, że opisy kategorii są w stanie przyczynić się do zwiększenia widoczności Twojej strony w sieci. Stanowią one dodatkową treść, w której można przemycić słowa kluczowe oraz dodać nagłówki H1, H2, H3 itp. Pozwalają też na przeprowadzenie linkowania wewnętrznego i pomagają Google “zrozumieć”, z jakim rodzajem strony ma do czynienia. Podczas tworzenia opisów kategorii dbam więc o ich optymalizację zgodnie z obowiązującymi standardami. Do tego potrzebne są:

Unikalna treść, czyli taka, która nie zostanie przez Google potraktowana jako plagiat. Kategorycznie należy wystrzegać się duplicate content. Pisałam na ten temat na swoim blogu - kliknij tutaj!

Odpowiednie frazy kluczowe - Słowa kluczowe powinny być dobrze przemyślane, gdyż potencjalny klient musi z łatwością trafić do pożądanej kategorii, a następnie do interesujących go produktów. Stosuję tutaj nie tylko ogólne frazy, ale także tzw. frazy z długim ogonem, pozwalające na wygenerowanie większego ruchu klientów.

Umieszczenie linków wewnętrznych - Linkowanie wewnętrzne wpływa na poprawę użyteczności strony oraz ułatwia sprawne poruszanie się po witrynie zarówno użytkownikom, jak i robotom Google. Nietrudno podczas zamieszczania linków o wprowadzenie chaosu w sklepie, dlatego potrzeba tutaj doświadczonego copywritera.

Umiejętne formatowanie tekstu - Formatowanie tekstu zwiększa czytelność opisów, a podkreślenia czy pogrubienia słów kluczowych lub wyrażeń są również ważne z punktu widzenia SEO, pomagając robotom Google w wyszukiwaniu tych fraz, które mają szczególne znaczenie.

Odpowiednia długość tekstów - Dbam również o to, by długość tekstów była odpowiednia. To ważna kwestia, jeśli opis kategorii ma wyglądać naturalnie i znaleźć się w nim musi miejsce zarówno na frazy kluczowe, jak i linkowanie wewnętrzne czy śródtytuły i nagłówki.