Karty produktów w e-sklepie

Prawidłowo wykonane karty produktów w sklepie internetowym przyciągają uwagę klientów i budują ich zaufanie do sklepu. Mają więc wpływ na konwersję, ułatwiają też zarządzanie asortymentem i dokonywanie analizy danych.

Dlaczego karty produktów w sklepie internetowym są ważne?

W celu zrozumienia tej kwestii, należy pamiętać, że robienie zakupów w sieci wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Klient nie ma możliwości fizycznego kontaktu z produktem. W związku z tym całą swoją wiedzę na temat interesującego go artykułu czerpie ze strony internetowej sklepu, a więc z karty produktu. Odpowiednio zredagowane, merytoryczne treści doceniane są nie tylko przez użytkowników, ale także przez algorytmy Google. Jest to bardzo istotne, gdyż wyniki organiczne to jedno z najlepszych źródeł ruchu dla stron i sklepów internetowych. Prawidłowo stworzone karty produktów w sklepie internetowym zapewniają:

Dobre pierwsze wrażenie

Karta produktu jest często pierwszym momentem kontaktu klienta z artykułem. To, co na niej widzi, może znacząco wpłynąć na jego decyzję o zakupie. Estetyczne i przejrzyste karty produktów w sklepie internetowym są w stanie przyciągać uwagę i zachęcać do dalszego przeglądania oferty,

Informacje o produkcie

Karty produktów w sklepie internetowym zawierają ważne informacje, takie jak cena, opis, cechy produktu, dostępność, rozmiary, kolory itp. Dobrej jakości karty produktów dostarczają pełnych i dokładnych danych, co pomaga klientom podjąć przemyślane decyzje zakupowe,

Optymalizacja SEO

Właściwie zoptymalizowane karty produktów mogą poprawić widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie używanie słów kluczowych, unikalne opisy produktów i struktura karty są w stanie pomóc w osiągnięciu lepszej pozycji w wyszukiwarce Google,

Budowanie zaufania

Karty produktów mogą również budować zaufanie odwiedzających. Dobrej jakości zdjęcia, recenzje od innych klientów oraz jasne informacje o polityce zwrotów i gwarancji sprawiają, że odwiedzający poczuje się pewniej dokonując zakupu,

Konwersja i sprzedaż

Przejrzyste i atrakcyjne karty produktów mogą zwiększyć współczynnik konwersji, czyli liczbę osób, które faktycznie dokonują zakupu po odwiedzeniu strony produktu. Dla właściciela sklepu internetowego oznacza to większe przychody i zyski,

Personalizacja

Prawidłowo stworzone karty produktów mogą być używane do personalizacji oferty. Na podstawie historii przeglądania i zakupów, sklep jest w stanie sugerować artykuły, które są najbardziej dopasowane do indywidualnych preferencji klienta.

 Karty produktów – zakres mojej pracy

Jako profesjonalny copywriter dla sklepów internetowych, często otrzymuję zlecenia związane z kompleksowym wypełnianiem lub tworzeniem od podstaw kart produktów. Co wchodzi w zakres tej usługi?

Wybór nazwy produktu

Wybór odpowiedniej nazwy produktu, a więc stworzenie prawidłowej konstrukcji nagłówka H1, mającego wpływ na pozycjonowanie sklepu i przekładającego się na zwiększenie ruchu na stronie.

Uzgodnienie fotografii

Ocena i wskazówki na temat zdjęć, którymi dysponuje sprzedawca w celu prezentowania produktu. Po uzgodnieniu w zakres moich usług wchodzi także drobna obróbka tych fotografii.

Stworzenie opisu

Stworzenie atrakcyjnego opisu produktu zgodnego z zasadami SEO. Unikalny opis oraz tzw. specyfikacja produktu to dwa niezwykle ważne czynniki przy zakładaniu kart w sklepie internetowym, istotne zarówno w kwestii pozycjonowania strony, jak i przekonania klienta do zakupu.

Uzupełnienie metadanych

Uzupełnianie metadanych, czyli title i description. Są to dwa pola, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Od tego, jak zostaną przygotowane, będzie zależeć, czy klient zdecyduje się odwiedzić Twój sklep. Posiadam wiedzę na temat tego, jak powinny wyglądać oba te teksty, by wpływały na zwiększenie konwersji.

Na jakich platformach potrafię tworzyć i uzupełniać karty produktów w sklepie internetowym?

Przez lata współpracowałam z wieloma właścicielami sklepów internetowych, dlatego zdobyłam bogate doświadczenie w obsłudze różnego typu platform e-commerce. Karty w sklepie internetowym tworzę na oprogramowaniu:

Open Source

w ramach tego oprogramowania realizowałam liczne zlecenia na platformach:

Natural Mask

Foot Treatment

Essential Oils

Pool Session

SaaS

posiadam doświadczenie w obsłudze platform e-commerce SaaS, czyli:

Natural Mask

Foot Treatment

Essential Oils

Pool Session

Miałam przyjemność współpracować także z właścicielami sklepów opartych się na programach dedykowanych.
Nieustannie dążę do rozwoju nie tylko jako e-commerce copywriter, ale także specjalista dbający o karty produktów w sklepie internetowym. W związku z tym jestem otwarta na poznawanie innych platform e-commerce. Jeżeli prowadzisz e-sklep na innym oprogramowaniu, niż te wymienione powyżej, nie przejmuj się. Po drobnym przeszkoleniu i przeprowadzeniu researchu w Internecie na pewno szybko poznam i zrozumiem sposób funkcjonowania wybranej przez Ciebie platformy e-commerce. Wówczas będę mogła tworzyć profesjonalne karty produktów w sklepie internetowym, które przyciągną większą liczbę klientów na Twoją stronę, a tym samym wpłyną dodatnio na konwersję.

Jeśli zdecydujesz się na zlecenie mi stworzenia kart produktów w Twoim sklepie internetowym, nasza współpraca przebiegać będzie w kilku krokach:

Ustalenie zakresu prac

Na początku ustalimy, czy karty produktów w sklepie internetowym mam tworzyć od podstaw, czy jedynie uzupełniać istniejące o brakujące informacje. Bardzo często klienci posiadają już w swoich sklepach karty produktów i zlecają mi wyłącznie napisanie opisu wraz ze specyfikacją produktu oraz zajęcie się uzupełnianiem mata danych.

Stworzenie dostępu do zaplecza

Po ustaleniu zakresu mojej pracy, poproszę Cię o stworzenie dla mnie dostępu do zaplecza sklepu. Bez tego niestety nie uda mi się zadbać o karty produktów w sklepie internetowym, który prowadzisz. Żebyś czuł się bezpiecznie, możesz utworzyć mi dostęp z odpowiednimi ograniczeniami, a przed rozpoczęciem zlecenia podpisać ze mną stosowany dokument, np. umowę o zachowaniu poufności.

Przekazanie danych i informacji o produkcie

Po otrzymaniu dostępu poproszę Cię o przekazanie mi niezbędnych danych, informacji i plików (np. zdjęć). Często w kartach produktów znajdują się już fotografie, specyfikacja i/lub opis producenta, który należy zmienić na tekst unikalny. W takim przypadku przeważnie nic już więcej nie będę od Ciebie potrzebowała.

Wykonanie karty i jej ocena

Przystępuję do realizacji zlecenia w ramach ustalonego wcześniej zakresu prac. Gdy skończę, poinformuję Cię o tym przed publikacją kart produktów. Podobnie jak w przypadku innych usług, które świadczę, tak i tu masz prawo na zgłoszenie ewentualnych uwag lub poprawek w ustalonym wcześniej terminie. Więcej informacji na temat tego, jak przebiega współpraca ze mną, znajdziesz tutaj.