Profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego – cztery powody, dla których go potrzebujesz

Profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego

Henry Ford powiedział kiedyś: “Człowiek, który przestaje się reklamować, aby zaoszczędzić pieniądze, jest jak człowiek, który zatrzymuje zegar, aby zaoszczędzić czas.”. Niech ten cytat będzie punktem wyjścia do wskazania czterech powodów, dla których profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego jest niezbędny każdemu e-sprzedawcy.

Dlaczego treści dla sklepu internetowego tworzyć może jedynie profesjonalny copywriter?

Obecnie, ze względu na stale rozwijającą się branżę e-commerce, sprzedawcy jak nigdy wcześniej potrzebują copywritera, który potrafi tworzyć odpowiedni content. Umiejętności posiadane przez copywritera pozwalają mu na pisanie wyjątkowo wciągających, skutecznych tekstów, zoptymalizowanych pod kątem stale zmieniających się trendów w Internecie. Profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego może korzystać z różnorodnych narzędzi oraz stosować odpowiednio dopasowany do odbiorcy język perswazji.

Nawet w przypadku, gdy jako właściciel sklepu potrafisz konstruować poprawne teksty, a Twoja polszczyzna stoi na najwyższym poziomie, istnieje wiele powodów, dla których nie powinieneś próbować samodzielnie tworzyć treści dla sklepu internetowego. Tylko pomyśl – czy każdy majsterkowicz zdecydowałby się na zaprojektowanie i zbudowanie własnego domu? Poznaj cztery powody, dla których potrzebny jest Ci profesjonalny copywriter.

Copywriter posiada doświadczenie

Każdy z nas potrafi pisać. Lepiej lub gorzej, to bez znaczenia. Nawet jeśli w szkole chwalono Cię za zdolności literackie, nie oznacza to automatycznie, że możesz tworzyć treści dla sklepu internetowego, który prowadzisz. Tylko copywriter wie, jak przyciągnąć czytelnika sprytnymi nagłówkami, dodać kuszące podtytuły czy odpowiednie wypunktowania. Każdy sprzedawca potrzebuje kogoś z doświadczeniem, kto w kreatywny sposób zastosuje techniki wyróżniające witrynę na tle konkurencji i utrzyma zainteresowanie potencjalnego klienta.

Kolejnym ważnym aspektem jest optymalizacja tekstu pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO. Oznacza to pracę w ramach złożonego zestawu algorytmów, które określają, jak wysoka będzie pozycja strony w wynikach wyszukiwania. Treści dla sklepu internetowego muszą spełniać wciąż zmieniające się wymagania robotów Google. Aby zostać znalezionym przez klientów, Twój sklep powinien posiadać wysoką pozycję w rankingu – to bezpłatna reklama i nie trzeba się nad tym zastanawiać. Jeśli Twoja witryna znajdzie się na pierwszej stronie pod względem wybranych słów kluczowych, przyciągniesz mnóstwo nowych klientów. Jeżeli nie posiadasz wiedzy na temat copywritingu SEO, nie masz szans na osiągnięcie takiego rezultatu samodzielnie. Dlatego potrzebny jest Ci profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego, który zoptymalizuje Twoje treści, aby zapewnić stronie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego może wejść w rolę konsumenta

Kiedy pracujesz w określonej branży przez jakiś czas, zdobywasz poziom wiedzy specjalistycznej. To niewątpliwie duży atut sprzedawcy, ale musisz zrozumieć, że większość Twoich potencjalnych klientów to nie eksperci. Gdy tylko zaczniesz wyjaśniać im zawiłości dotyczące branży, w jakiej działa Twój sklep, z miejsca mogą poczuć się oszołomieni. Natomiast profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego wie, jak wejść w umysły docelowych odbiorców. Rozumie psychologię kupującego i sam, często korzystając z e-sklepów podczas zakupów w Internecie, posiada doświadczenie zwykłego użytkownika. Podczas tworzenia treści dla sklepu internetowego potrafi połączyć te elementy, aby pisać przekonujące teksty.

Drugą ważną kwestią jest zrozumienie przez copywritera Twojej marki. Jeśli tworzysz markę, czeka na Ciebie zadanie polegające na zbudowaniu jej świadomości w oczach odbiorców. Oznacza to, że musisz odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Chcesz tworzyć treści dla sklepu internetowego w czasie przeszłym czy teraźniejszym?
  • Powinieneś używać pierwszej, drugiej czy trzeciej osoby?
  • Czy lepsze byłyby aktywne, czy pasywne hasła?
  • Czy treści powinny być pisane w przyjemnym stylu, czy też lepiej, by miały bardziej formalny wydźwięk?

Profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego, bazując na wieloletnim doświadczeniu oraz wiedzy o tym, jak dokonywać najlepszych wyborów, pozwoli Ci budować markę w sposób zgodny z oczekiwaniami rynku.

Co więcej, może zapewnić spójność tożsamości marki w innych materiałach promocyjnych. Przejrzy Twoje broszury, komunikaty prasowe, reklamy, filmy itp. i stworzy nową treść, która będzie idealnie uzupełniać wszystkie kanały sprzedaży i promocji, z których korzystasz.

Copywriter ma przeważnie więcej czasu od Ciebie

Niedoświadczonej osobie napisanie dobrych jakościowo treści do sklepu internetowego może zająć trochę czasu. Jeśli nie wierzysz, sam spróbuj. Szybko przekonasz się, że wymaga to wiele wysiłku.

Prowadzisz sprzedaż, dlatego Twój harmonogram jest wystarczająco napięty. Nie musisz więc poświęcać dużej ilości godzin na pisanie treści dla sklepu internetowego. To chleb powszedni dla copywritera, który jest w stanie tworzyć profesjonalne teksty bardzo szybko i efektywnie. Na brak reklamy nie możesz sobie pozwolić – przypomnę tutaj o cytacie Henry’ego Forda z początku niniejszego artykułu.

Współpracowałam z wieloma sprzedawcami, którzy zaczynali od prób pisania własnych treści dla sklepu internetowego. Robili to z doskoku, między wysyłaniem zamówień, obsługą klienta, a załatwianiem prywatnych spraw. Rezultatem był zwykle źle skonstruowany tekst, któremu brakowało spójności, jasnego przekazu marki lub chociażby odpowiedzi na podstawowe, najczęściej zadawane przez klienta sklepu pytania.

Copywriter dla sklepu internetowego może pomóc Ci zwiększyć zwrot z inwestycji

Niezależnie od branży, w której działasz, nie możesz sobie pozwolić na zapominanie o kwestii promowania się w Internecie, ponieważ z czasem będzie to miało negatywny wpływ na Twoje zyski. Istnieje wiele stron internetowych – w tym e-sklepów – o złej strukturze, wypełnionych słabo ukierunkowaną (i nudną) treścią. Prawdopodobnie sam trafiłeś na kilka z nich. To nie jest dobry sposób na wyróżnienie się, budowanie marki i pozyskiwanie nowych klientów.

Odpowiednie teksty zapewnią Ci jednak wyższą pozycję w rankingach niż konkurencja, przyciągając klientów i inspirując ich do kliknięcia, zakupu lub subskrypcji. Sprawią, że będziesz wyglądać profesjonalnie, wzbudzą zaufanie w odbiorcach oraz pomogą zbudować silną tożsamość marki. Dzięki zdobywaniu popularności w Internecie Twoja firma staje się rozpoznawalna, a Ty docierasz ze swoimi produktami do szerszego grona odbiorców. Profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego może pomóc Ci zdobyć więcej kliknięć, zaangażować odwiedzających i przekształcić ich w stałych klientów.

Podsumowując: czy warto powierzyć zadanie tworzenia treści dla sklepu internetowego copywriterowi? Sam pomyśl – zainwestowałeś już mnóstwo pieniędzy w budowanie swojego biznesu od podstaw i założenie strony internetowej. Jeśli nie zdecydujesz się na profesjonalne teksty, nie przyciągniesz klientów i nie zatrzymasz ich na stałe. Twoja inwestycja pójdzie na marne. Nie zapominaj, że słowa są tym, co napędza sprzedaż. Profesjonalny copywriter dla sklepu internetowego stworzy z treści skuteczne narzędzie marketingowe. Zaprocentuje ono w niedalekiej przyszłości znaczącymi zyskami i zwrotem wszelkich zainwestowanych pieniędzy. Pamiętaj: “Człowiek, który przestaje się reklamować, aby zaoszczędzić pieniądze, jest jak człowiek, który zatrzymuje zegar, aby zaoszczędzić czas.”.

Zastanawiasz się, ile kosztują usługi profesjonalnego copywritera? Zapoznaj się z moim cennikiem i już dziś rozpocznijmy współpracę.