Opisy produktów
Opisy produktów odgrywają decydującą rolę w procesie konwersji, a także wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarek. Pisane przeze mnie teksty przybliżają klientowi produkt i zachęcają do jego zakupu.
Opisy produktów w sklepie internetowym - oferta
Jedną z głównych oferowanych przeze mnie usług jest tworzenie unikalnych opisów produktów zgodnych z zasadami SEO, które nie tylko przybliżają czytelnikowi Twój asortyment i przekonują go do zakupu, ale także wpływają korzystnie na pozycję sklepu w wyszukiwarkach internetowych.
Według najnowszych danych, opisy produktów w sklepie internetowym odgrywają decydującą rolę w procesie konwersji. Dobry tekst zachęca do zakupu, dlatego powinien nie tylko opisywać produkt, ale też odpowiadać na pytania konsumenta zanim jeszcze zostaną przez niego zadane. Nie czekaj i już dziś skontaktuj się ze mną!
Przez ponad osiem lat działalności na rynku e-commerce stworzyłam kilkadziesiąt tysięcy opisów produktów. Obejmowały one asortyment z tak wielu branż, że nie sposób wszystkich wymienić. Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem mojego portfolio, kliknij tutaj.
Jakie funkcje pełnią opisy produktów w sklepie internetowym?
Funkcja informacyjna
Opisy dostarczają klientom istotnych informacji o produkcie, takich jak jego cechy, parametry techniczne, rozmiary, materiały i inne szczegóły. Pomagają one potencjalnym nabywcom zrozumieć, czym dokładnie jest oferowany przedmiot.
Funkcja perswazyjna
Dobre opisy produktów mają za zadanie przekonać klientów do zakupu. Mogą zawierać argumenty dlaczego warto wybrać dany produkt, jakie korzyści przyniesie jego zakup, a także jakie problemy rozwiązuje i dlaczego jest on lepszy od innych dostępnych na rynku.
Funkcja SEO
Opisy produktów w sklepie internetowym są istotne dla optymalizacji SEO. Dobrze skonstruowane opisy z odpowiednimi frazami kluczowymi pomagają w poprawie pozycjonowania sklepu w wynikach wyszukiwania, jak też w zwiększeniu ruchu.
Funkcja budowania zaufania
Funkcja doradcza
Klienci często korzystają z opisów produktów, aby porównać ze sobą różne przedmioty i podjąć decyzję o zakupie. Opisy pomagają zrozumieć, który z oferowanych artykułów najlepiej zaspokoi ich potrzeby.
Jak tworzę opisy produktów w sklepie internetowym?
Poznawanie produktu
Po otrzymaniu od Ciebie zlecenia, tworzenie opisów produktów rozpoczynam od przeprowadzenia dokładnego researchu. Szczegółowo zapoznaję się z informacjami, jakimi dysponuję - przeglądam strony producentów oraz sklepy konkurencji. Ustalam, jak wiele danych posiadam i jaka powinna być idealna długość tekstów.
Wybieranie fraz
Przy wykorzystaniu dostępnych mi narzędzi SEO wybieram odpowiednie frazy kluczowe. Bardzo często frazą kluczową jest nazwa produktu. W przypadku jednak, gdy Twój sklep sprzedaje podobny asortyment różniący się tylko detalami, sprawa nieco się komplikuje. Zdobyte przez lata wiedza i doświadczenie pozwalają mi wybrać odpowiednie słowa kluczowe i uniknąć tzw. kanibalizacji fraz kluczowych, która mogłaby być szkodliwa dla Twojego sklepu.
Tworzenie opisu produktu
Przystępuję do pisania. Podczas pracy dbam o odpowiedni układ tekstu, a także nagłówki. Gdy opisy produktów są już gotowe, wyślę Ci je drogą mailową do weryfikacji merytorycznej. Jeśli nie masz żadnych uwag, moja praca na tym się kończy. W przypadku, gdy zleciłeś mi także umieszczenie tekstów w kartach produktów, po otrzymaniu od Ciebie dostępu do zaplecza sklepu wykonuję jeszcze tę partię zamówienia. Przeczytaj więcej o usłudze tworzenia i uzupełniania kart produktów.