Opisy produktów

Opisy produktów odgrywają decydującą rolę w procesie konwersji, a także wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarek. Pisane przeze mnie teksty przybliżają klientowi produkt i zachęcają do jego zakupu.

opisy produktów

Opisy produktów w sklepie internetowym - oferta

Jedną z głównych oferowanych przeze mnie usług jest tworzenie unikalnych opisów produktów zgodnych z zasadami SEO, które nie tylko przybliżają czytelnikowi Twój asortyment i przekonują go do zakupu, ale także wpływają korzystnie na pozycję sklepu w wyszukiwarkach internetowych.
Według najnowszych danych, opisy produktów w sklepie internetowym odgrywają decydującą rolę w procesie konwersji. Dobry tekst zachęca do zakupu, dlatego powinien nie tylko opisywać produkt, ale też odpowiadać na pytania konsumenta zanim jeszcze zostaną przez niego zadane. Nie czekaj i już dziś skontaktuj się ze mną!

 

Przez ponad osiem lat działalności na rynku e-commerce stworzyłam kilkadziesiąt tysięcy opisów produktów. Obejmowały one asortyment z tak wielu branż, że nie sposób wszystkich wymienić.  Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem mojego portfolio, kliknij tutaj.

Jakie funkcje pełnią opisy produktów w sklepie internetowym?

Opisy produktów w sklepie internetowym pełnią kilka kluczowych funkcji:
Opisy kategorii nr 1

Funkcja informacyjna

Opisy dostarczają klientom istotnych informacji o produkcie, takich jak jego cechy, parametry techniczne, rozmiary, materiały i inne szczegóły. Pomagają one potencjalnym nabywcom zrozumieć, czym dokładnie jest oferowany przedmiot.  

Opisy produktów nr 1

Funkcja perswazyjna

Dobre opisy produktów mają za zadanie przekonać klientów do zakupu. Mogą zawierać argumenty dlaczego warto wybrać dany produkt, jakie korzyści przyniesie jego zakup, a także jakie problemy rozwiązuje i dlaczego jest on lepszy od innych dostępnych na rynku.

Opisy kategorii kolejne

Funkcja SEO

Opisy produktów w sklepie internetowym są istotne dla optymalizacji SEO. Dobrze skonstruowane opisy z odpowiednimi frazami kluczowymi pomagają w poprawie pozycjonowania sklepu w wynikach wyszukiwania, jak też w zwiększeniu ruchu.

Opisy produktów nr 2

Funkcja budowania zaufania

Starannie stworzone opisy produktów w sklepie internetowym mogą pomóc w budowaniu zaufania klientów do Twojej firmy. Klienci oczekują jasnych i dokładnych tekstów, które odpowiadają rzeczywistości.
Opisy produktów nr 4

Funkcja doradcza

Klienci często korzystają z opisów produktów, aby porównać ze sobą różne przedmioty i podjąć decyzję o zakupie. Opisy pomagają zrozumieć, który z oferowanych artykułów najlepiej zaspokoi ich potrzeby.

Jak tworzę opisy produktów w sklepie internetowym?

Poznawanie produktu

Po otrzymaniu od Ciebie zlecenia, tworzenie opisów produktów rozpoczynam od przeprowadzenia dokładnego researchu. Szczegółowo zapoznaję się z informacjami, jakimi dysponuję - przeglądam strony producentów oraz sklepy konkurencji. Ustalam, jak wiele danych posiadam i jaka powinna być idealna długość tekstów.

Wybieranie fraz

Przy wykorzystaniu dostępnych mi narzędzi SEO wybieram odpowiednie frazy kluczowe. Bardzo często frazą kluczową jest nazwa produktu. W przypadku jednak, gdy Twój sklep sprzedaje podobny asortyment różniący się tylko detalami, sprawa nieco się komplikuje. Zdobyte przez lata wiedza i doświadczenie pozwalają mi wybrać odpowiednie słowa kluczowe i uniknąć tzw. kanibalizacji fraz kluczowych, która mogłaby być szkodliwa dla Twojego sklepu.

Tworzenie opisu produktu

Przystępuję do pisania. Podczas pracy dbam o odpowiedni układ tekstu, a także nagłówki. Gdy opisy produktów są już gotowe, wyślę Ci je drogą mailową do weryfikacji merytorycznej. Jeśli nie masz żadnych uwag, moja praca na tym się kończy. W przypadku, gdy zleciłeś mi także umieszczenie tekstów w kartach produktów, po otrzymaniu od Ciebie dostępu do zaplecza sklepu wykonuję jeszcze tę partię zamówienia. Przeczytaj więcej o usłudze tworzenia i uzupełniania kart produktów.